Dažniausiai užduodami klausimai apie e-vadovėlius

0. Kas yra naujos laidos vadovėliai? Kuo jie skiriasi nuo senų? Kas bus su senais?

1. Noriu vadovėlio Android/iOS aplinkoje.

2. Ką daryti, jei kai kurie tekstai e. knygos diegimo ar peržiūros metu rodomi be lietuviškų raidžių?

3. Paleidus e. knygą, atsirado atsklanda, knyga ilgai krovėsi, bet taip ir nepasileido. Ką daryti?

4. Ką daryti, jei paleidžiant e. knygą OS Windows Vista arba Windows 7, atsiranda programų suderinamumo asistento (Program Compatibility Assistant) pranešimas apie programos Adobe Reader versijos nesuderinamumą su OS Windows?

5. Ką daryti, jei paleidžiant e. knygą OS Windows Vista arba Windows 7, atsiranda pranešimas apie tai, kad programa Adobe Reader sustabdyta?

6. Paleidus e. knygą, atsiranda pranešimas apie programos paleidimo klaidą ir/arba apie įvykusią Klaidą 2. Ką daryti?

7. Antivirusinė programa blokuoja kai kurių e. knygos failų diegimą ar paleidimą. Ką daryti?

8. Antivirusinė programa e. knygą siūlo paleisti taip vadinamoje smėlio dėžėje (sandbox). Ką daryti?

9. Rekomenduojamos antivirusinės programos.

10. Ką daryti, jei noriu perkelti knygą į kitą kompiuterį?

11. Ką daryti, jei neradau atsakymo čia?




0. Kas yra naujos laidos vadovėliai? Kuo jie skiriasi nuo senų? Kas bus su senais?

Nuo 2014 m. rugpjūčio 1 d. gaminame ir platiname tik atnaujintus skaitmeninius vadovėlius, kuriuose:

Šie vadovėliai veikia ir su naujausiomis Windows OS versijomis (8, 8.1);

Norint įsidiegti tokį vadovėlį, kompiuteryje reikia turėti nemokamą Adobe Acrobat Reader programą. Rekomenduojame parsisiųsti naujausią versiją.

Jei turite senuosius TEV skaitmeninius vadovėlius, galite ir toliau jais naudotis. Tačiau atsisiųsti iš naujo ar pakeisti (jei dėl kokių nors priežasčių jie nustotų veikti) po 2014 m. rugsėjo 1 d. nebebus galimybių.

Jei Jums būtinai reikia skaitmeninių informacinių technologijų vadovėlių dabar (kol naujieji dar kuriami), galite užsisakyti ir senuosius. Bet turite prisiminti, kad:

  1. jie nedirba su OS Windows 8 (8.1);
  2. jų garantinio aptarnavimo laikas baigiasi šiais metais.

1. Noriu vadovėlio Android/iOS aplinkoje.

Dėja šiuo metu vadovėliai veikia tik Windows XP, Windows Vista ir Windows 7 operacinėse sistemose. Versija androidui šiuo metu testuojama, kviečiame išbandyti ir pasisakyti, ką manote: Matematika Tau +, Googley Play

2. Ką daryti, jei kai kurie tekstai e. knygos diegimo ar peržiūros metu rodomi be lietuviškų raidžių?

Reikia pakeisti Jūsų operacinės sistemos Windows kalbos ir regiono pasirinktis į lietuviškas. Dukart spragtelėkite atitinkamą valdymo skydo (Control Panel) piktogramą (Regional and Language Options). Pasirinkite:

  1. kortelę Administrative, spragtelėkite mygtuką Change system locale (jei Jūsų OS yra Windows 7 ar Vista) ir pasirinkite lietuvių kalbą;

  2. kortelę Advanced (jei Jūsų OS yra Windows XP) ir iš sąrašo Select a language to match the language version of the non-Unicode programs you want to use pasirinkite lietuvių kalbą;

  3. kortelę General (jei Jūsų OS yra Windows 2000), iš sąrašo Your locale (location) pasirinkite lietuvių kalbą ir spragtelėkite mygtuką Set Default.

3. Paleidus e. knygą, atsirado atsklanda, knyga ilgai krovėsi, bet taip ir nepasileido. Ką daryti?

  1. pirmiausia pasižiūrėkite, ar šiuo metu nėra daug veikiančių programų (tą padaryti galima paspaudus klavišų kombinaciją Ctrl+Alt+Del ir pasirinkus Task Manager);
  2. patikrinkite, gal nebeliko laisvos vietos sisteminiame diske (dažniausiai C). Veikiant e. knygai reikėtų bent 100 MB laisvos vietos.

Jeigu e. knygos paleisti vis dėlto nepavyksta, atsiųskite leidėjams diagnostinį pranešimą:

Atsivėrusio dialogo lango e. pašto adreso laukelyje įveskite savo adresą ir spragtelėkite mygtuką „Siųsti“:

Jūsų nurodytu e. pašto adresu gausite patarimų, kaip problemą galima būtų išspręsti, arba nuorodą į e. knygos atnaujinimo parsisiųsdinimą (jei Jūs naudojatės ne naujausia e. knygos versija).

4. Ką daryti, jei paleidžiant e. knygą OS Windows 7 ar Vista, atsiranda programų suderinamumo asistento pranešimas apie programos Adobe Reader versijos nesuderinamumą su OS Windows:

Pažymėkite varnele šio dialogo lango parinktį Don't show this message again ir langą užverkite paspausdami mygtuką Run program.

5. Ką daryti, jei paleidžiant e. knygą OS Windows Vista arba Windows 7, atsiranda pranešimas apie tai, kad programa Adobe Reader sustabdyta:

Pirmiausia patikrinkite, ar kartais programoas Adobe Reader nesustabdė saugos posistemė Data Execution Prevention:

Jeigu taip, sušvelninkite posistemės DEP veikimą – atverkite atitinkamą valdymo skydo kortelę:

Start\Control Panel\System and Maintenance\System\Advanced System Settings\Performance\Settings\Data Execution Prevention

Palikite DEP veikimą tik svarbioms Windows programoms:

Taip pat Adobe Reader gali stabdyti ir antivirusinė programa. Patikrinkite jos parinktis ir karantino aplanką (žr. 6-tą punktą).

Jei minėtų priežasčių pašalinimas nepadeda, ir Adobe Reader vis tiek sustoja, atsiųskite diagnostinį pranešimą leidėjams (žr. 2-ą punktą).

6. Paleidus e. knygą, atsiranda pranešimas apie programos paleidimo klaidą ir/arba apie įvykusią Klaidą 2. Ką daryti?

Prisiminkite:

  1. gal kartais e. knygos diegimo ar paleidimo metu buvo antivirusinės programos pranešimai apie kokį nors blokuojamą failą; jeigu taip, blokuojamus failus įtraukite į antivirusinės programos leidžiamų failų sąrašą (žr. 6-tą punktą);
  2. gal kartais e. knygą bandote paleisti iš operacinės sitemos Windows 7 ar Vista privilegijuoto vartotojo Administrator – jeigu taip, persijunkite į kurį nors kitą ribotų teisių vartotoją, o jei tokio sistemoje nėra – jį susikurkite.

Jei e. knygos paleisti vis dėlto nepavyksta, išsiųskite diagnostinį pranešimą leidėjams – tiesiai iš pranešimo Klaida 2 ar įvykdę pradžios meniu komandą (žr. 2-ą punktą).

7. Antivirusinė programa blokuoja kai kurių e. knygos failų diegimą ar paleidimą. Ką daryti?

Jeigu atsiranda antivirusinės programos pranešimai apie įtartinus e. knygos paleidimo failus,

įtraukite minėtus failus (dažniausiai XFS.exe, XFS_null.exe, registr.exe ir unreg.exe) į antivirusinės programos sąrašą failų, kuriais galima pasitikėti.

Patikrinkite antivirusinės programos karantiną, gal kartais minėti failai buvo perkelti ten. Juos reikia iš karantino atstatyti. Pavyzdžiui, Norton AntiVirus atveju tai galima atlikti meniu komanda View recent history/Show/Quarantine/Restore.

Pabandykite sustabdykti antivirusinės programos nuolatinį failų tikrinimo režimą. Pvz., parinkčių dialogo lange Options/Norton Antivirus/Auto-Protect/Bloodhound nuimkite varnelę nuo Bloodhound Detection Settings. Jei naudojate antivirusinę programą Avira, šis režimas vadinsis Advanced Heuristic Analysis and Detection, jei Dr. Web – šis euristinės analizės procesas valdomas posistemės SpIDer Guard parinktyse. Tikslesnių rekomendacijų ieškokit antivirusinės programos dokumentacijoje.

8. Antivirusinė programa e. knygą siūlo paleisti taip vadinamoje smėlio dėžėje (sandbox). Ką daryti?

Pasirinkite normalų programos paleidimo būdą:

9. Rekomenduojamos antivirusinės programos.

Rekomenduojama nemokama lietuviška neįkyri antivirusinė programa – Microsoft Security Essentials.

10. Ką daryti, jei noriu perkelti knygą į kitą kompiuterį?

Prieš keičiant kompiuterį, iš jo privaloma išdiegti kompiuterines priemones ir atlaisvinti diegimus. Pasirinkite Start > Programos > Tev > Padovėlis > Panaikinti

Atsiradus langui pasirinkti „Toliau“, kitaip registracija šiame kompiuteryje nebus panaikinta.

Išdiegus galima diegti naujame kompiuteryje ir naudoti tą pačią licenciją.

11. Ką daryti, jei neradau atsakymo čia?

Pabandykite paieškoti atsakymo čia: http://mikoknygos.lt/lt/duk, miko knygos naudoją panašią technologiją kaip ir evadovėliai, todėl gali būti kad atsakymą apie konfliktuojančias programas (antivirusines) rasite tenai.

Rašykite adresu: pagalba@tev.lt