1. Ką daryti, jei kai kurie tekstai MIKO knygoje rodomi be lietuviškų raidžių?

2. Ar galima sukurti nuorodą į failą, kurio pavadinime yra diakritinių ženklų?

3. Paleidus MIKO knygą atsirado atsklanda, knyga ilgai krovėsi, bet taip ir nepasileido. Ką daryti?

4. Neatveriama nuoroda į MS Word (Excel, PowerPoint...) failą.

5. Dirbau su MIKO knyga. Po to paleidau programą Adobe Acrobat. Kodėl atsivėrusiame .pdf faile yra MIKO knygos meniu juostos mygtukai?

6. Paleidinėjant MIKO knygą, užsivėrus pradinei atsklandai atsirado dialogo langas, reikalaujantis įvesti slaptažodį. Kodėl?

7. Pasirinkau .pdf failą, kurio vieną puslapį noriu prisijungti prie MIKO knygos (sukurti papildinį), tačiau:

  1. Atsirado dialogo langas su pranešimu apie tai, kad veiksmo atlikti negalima.
  2. Kuriant papildinį nebuvo jokio pranešimo apie problemas, bet papildinio ženkliukas paraštėje neatsirado.

8. Paleidžiant MIKO knygą reikalaujama prisijungti administratoriaus teisėmis – atsiranda dialogo langas, reikalaujantis slaptažodžio. Kodėl?

9. Ką daryti, jei paleidžiant MIKO knygą atsiranda pranešimas apie pasikeitusį failą?

10. Ką daryti, jei paleidžiant MIKO knygą atsiranda pranešimas apie trūkstamą failą?

11. Ką daryti, jei MIKO knygos darbo metu atsiranda pranešimas „Įkiškite atmintuką su ...“?

12. Ką daryti, jei paleidžiant MIKO knygą OS Windows Vista arba Windows 7, atsiranda pranešimas Neteisinga lango rodyklė ...?

13. Ką daryti, jei paleidžiant MIKO knygą OS Windows Vista arba Windows 7, atsiranda programų suderinamumo asistento (Program Compatibility Assistant) pranešimas apie programos Adobe Reader versijos nesuderinamumą su OS Windows?

14. Įkišus MIKO knygos atmintuką, jokių naujų Windows loginių diskų įrenginių neatsiranda. Ką daryti?

15. Ką daryti, jei MIKO knyga pradėjo neveikti – atsiranda programos Adobe Reader pranešimai apie sugadintą .pdf failą?

16. Ką daryti, jei atvėrus MIKO knygos įrenginį, jame nesimato jokių failų, arba jų vardai neįskaitomai sugadinti?

17. Antivirusinė programa blokuoja kai kurių MIKO knygos failų paleidimą. Ką daryti?

18. Antivirusinė programa MIKO knygą siūlo paleisti taip vadinamoje smėlio dėžėje (sandbox). Ką daryti?

19. Visų kitų čia neaprašytų problemų atvejais:

  1. pirmiausia patikrinkite, gal kartais išleistas MIKO knygos atnaujinimas;
  2. jei atnaujinimo nėra ar jis nepadeda, o atmintuko garantinio aptarnavimo terminas dar nesibaigęs, kreipkitės į leidyklą TEV dėl konsultacijų apie atmintuko atstatymą arba pakeitimą.



1. Ką daryti, jei kai kurie tekstai MIKO knygoje rodomi be lietuviškų raidžių?

Reikia pakeisti Jūsų operacinės sistemos Windows kalbos ir regiono pasirinktis į lietuviškas. Dukart spragtelėkite atitinkamą valdymo skydo (Control Panel) piktogramą (Regional and Language Options). Pasirinkite:

  1. kortelę Administrative, spragtelėkite mygtuką Change system locale (jei Jūsų OS yra Windows Vista) ir pasirinkite lietuvių kalbą.

  2. kortelę Advanced (jei Jūsų OS yra Windows XP) ir iš sąrašo Select a language to match the language version of the non-Unicode programs you want to use pasirinkite lietuvių kalbą.

  3. kortelę General, iš sąrašo Your locale (location) pasirinkite lietuvių kalbą ir spragtelėkite mygtuką Set Default (jei Jūsų OS yra Windows 2000)

Pastaba. Kartais gali prireikti Windows diegimo disko ar net įdiegti OS Windows iš naujo visur nurodant lietuviškas regiono pasirinktis.

2. Ar galima sukurti nuorodą į failą, kurio pavadinime yra diakritinių ženklų?

Ne. Prieš naudodami tokį failą, jo pavadinime esančias raides su diakritiniais ženklais pakeiskite lotyniškais atitikmenimis.

3. Paleidus MIKO knygą atsirado atsklanda, knyga ilgai krovėsi, bet taip ir nepasileido. Ką daryti?

  1. Pirmiausia pasižiūrėkite, ar šiuo metu nėra daug veikiančių programų (tą padaryti galima paspaudus klavišų kombinaciją Ctrl+Alt+Del ir pasirinkus Task Manager).
  2. Patikrinkite, gal nebeliko laisvos vietos sisteminiame diske (dažniausiai C). Veikiant MIKO knygai reikėtų bent 100 MB laisvos vietos.
  3. MIKO knygos neveikia kartu su programa HP Credential Manager. Patikrinkite, ar Jūsų kompiuteryje kartais ši programa neįdiegta – ar paleidimo meniu nėra aplanko HP ProtectTools Security Manager. Jeigu programą radote, paleiskite tame aplanke esančią nuorodą Credential Manager. Sustabdykite programos Credential Manager veikimą – atsivėrusiame lange panaikinkite atitinkamos parinkties žymėjimą. Credential Manager galima ir visai išmesti – Control Panel\Add Remove Programs susirasti programą HP Credential Manager ir ją išdiegti.
  4. po MIKO knygos atsklandos paveikslėliu pasislėpęs koks nors dialogo langelis, reikalaujantis vartotojo įsikišimo. Atsklandos langą pastumkite pele į šoną ir žr. punktą pagal konkretų atsiradusio dialogo turinį. Šiuo atveju MIKO knygos failus greičiausiai blokuoja antivirusinės programos, žr. 17-tą punktą arba atsirado operacinės sitemos perspėjimas apie nesuderinamumą su Adobe Reader'iu, žr. 13-tą punktą.

4. Neatveriama nuoroda į MS Word (Excel, PowerPoint...) failą.

Ta pati nuoroda nevienodai veikia skirtinguose kompiuteriuose. Pasitikrinkite, ar kompiuteryje, kuriame paleidote MIKO knygą yra įdiegta programa, kurios reikia tam failui atverti ir ar ji susieta su failo prievardžiu.

5. Dirbau su MIKO knyga. Po to paleidau programą Adobe Acrobat. Kodėl atsivėrusiame .pdf faile yra MIKO knygos meniu juostos mygtukai?

Taip galėjo atsitikti dviem atvejais:

  1. jei nebuvote užvėrę MIKO knygos – tada užtenka ją užverti ir paleisti programą Adobe Acrobat iš naujo;
  2. jei MIKO knyga buvo netvarkingai sustabdyta ar nustojusi veikti dėl kurios nors sisteminės klaidos – tada reikia iš naujo paleisti MIKO knygą, po to vėl ją užverti.

6. Paleidinėjant MIKO knygą, užsivėrus pradinei atsklandai atsirado dialogo langas, reikalaujantis įvesti slaptažodį. Kodėl?

Taip gali atsitikti, jei MIKO knygos paleidimo metu buvo dirbama su kitomis programomis, arba netgi paprasčiausiai judinama pelė. Užverkite programos Adobe Acrobat langą ir vėl MIKO knygą paleiskite, tik nieko nedarykite jos įkėlimo metu.

7. Pasirinkau .pdf failą, kurio vieną puslapį noriu prisijungti prie MIKO knygos (sukurti papildinį), tačiau:

  1. Atsirado informacinis pranešimas apie tai, kad veiksmo atlikti negalima.
  2. Kuriant papildinį nebuvo jokio pranešimo apie problemas, bet papildinio ženkliukas paraštėje neatsirado.

Abiem atvejais problema yra ta pati – pasirinkto .pdf failo turinys yra apsaugotas ir jo naudoti papildiniui negalima. Tačiau galima sukurti nuorodą į šį failą.

8. Kodėl paleidžiant MIKO knygą reikalaujama prisijungti administratoriaus teisėmis – atsiranda dialogo langas, reikalaujantis įvesti slaptažodį.

Taip atsitinka pirmą kartą MIKO knygą paleidžiant kompiuteryje, kuriame nėra tinkamos Adobe Flash Player versijos. Prisijunkite administratoriaus teisėmis, paleiskite MIKO knygą dar kartą ir palaukite, kol Flash Player bus įdiegtas.

9. Ką daryti, jei paleidžiant MIKO knygą atsiranda pranešimas apie pasikeitusį failą:

Paprastai tas pasikeitęs failas yra autorun.inf. Tokiu būdu suveikia MIKO knygoje realizuota apsauga nuo virusų, nes dažniausiai pasikeitusių failų priežastimi būna virusų veikla. Visus kompiuterius, kuriuose buvote įkišę atmintuką su MIKO knyga, patikrinkite naudodami antivirusinę programą. Jei atmintuko garantinio aptarnavimo terminas dar nesibaigęs, kreipkitės į leidyklą TEV, kad Jums būtų išsiųstos originalios (nesugadintos) pažeistų failų kopijos ar atsiųsta nuoroda į atmintuko atstatymo programą. Atmintuko atstatymo niuansai plačiau aprašyti punkte 19 b.

10. Ką daryti, jei paleidžiant MIKO knygą atsiranda pranešimas apie trūkstamą failą:

Dažnai apie trūkstamą failą autorun.inf pranešama dėl kai kurių antivirusinių programų įtakos. Panaikinkite failą kpstbls.ini iš atmintuko aplanko DAT0. Jei tai nepadeda, o atmintuko garantinio aptarnavimo terminas dar nesibaigęs, kreipkitės į leidyklą TEV, kad Jums būtų išsiųsti panaikinti failai ar atsiųsta nuoroda į atmintuko atstatymo programą. Atmintuko atstatymo niuansai plačiau aprašyti punkte 19 b.

11. Ką daryti, jei MIKO knygos darbo metu atsiranda pranešimas „Įkiškite atmintuką su ...“:

Taip gali atsitikti lėtesniuose arba įdiegtomis programomis perkrautuose kompiuteriuose.

Parsisiųskite MIKO knygos atnaujinimą (žr. punktą 19 a).

Jei minėto pranešimo iš pradžių nebūdavo, o jis atsirado tik nuo tam tikro momento, ir MIKO knyga iš viso nebepasileidžia, gali būti sugadinti atmintuke esantys failai, juos galima atstatyti Papildomų funkcijų komanda Pradinių duomenų atstatymas, žr. 15-tą punktą.

Jei problemos išspręsti nepavyksta, o atmintuko garantinio aptarnavimo terminas dar nesibaigęs, kreipkitės į leidyklą TEV adresu pagalba@tev.lt.

12. Ką daryti, jei paleidžiant MIKO knygą OS Windows Vista, atsiranda pranešimas Neteisinga lango rodyklė ...?

Pirmiausia patikrinkite, gal kartais išleistas MIKO knygos atnaujinimas (žr. punktą 19 a). Jei atnaujinimo nėra ar jis nepadeda, o atmintuko garantinio aptarnavimo terminas dar nesibaigęs, kreipkitės į leidyklą TEV, kad atmintukas būtų apkeistas nauju. Atmintuko apkeitimo niuansai plačiau aprašyti punkte 19 b.

13. Ką daryti, jei paleidžiant MIKO knygą OS Windows Vista arba Windows 7, atsiranda programų suderinamumo asistento pranešimas apie programos Adobe Reader versijos nesuderinamumą su OS Windows:

Šio pranešimo langą pele nuvilkite šalia MIKO knygos atsklandos paveikslėlio arba atvirkščiai – atsklandos paveikslėlį nuvilkite į šoną. Pažymėkite varnele parinktį Don't show this message again ir langą užverkite paspausdami mygtuką Run program.

14. Įkišus MIKO knygos atmintuką, jokių naujų Windows loginių diskų įrenginių neatsiranda. Ką daryti?

Į USB lizdą įkiškite kitą išbandytą anksčiau atmintuką. Jei jis veikia be priekaištų, MIKO knygos atmintuką pabandykite įkišti į kito kompiuterio USB lizdą. Jei kituose kompiuteriuose MIKO knyga veikia, reiškia, kad yra kažkokie nesuderinamumai tarp Jūsų kompiuterio OS ar aparatinės įrangos ir atmintuko gamintojo tvarkyklių. Jei MIKO atmintukas neveikia jokiame kompiuteryje, reiškia jis sugedęs. Tokiu atveju, jei atmintuko garantinio aptarnavimo terminas dar nesibaigęs, kreipkitės į leidyklą TEV, kad atmintukas būtų apkeistas nauju. Atmintuko apkeitimo niuansai plačiau aprašyti punkte 19 b.

15. Ką daryti, jei MIKO knyga pradėjo neveikti – atsiranda programos Adobe Reader pranešimai apie sugadintą .pdf failą:

Jei dirbdami su MIKO knyga rašėte informaciją į atmintuką (pvz., keitėte vartotojo duomenis ar tiesiog patvirtinote Adobe Reader pasiūlymą įrašyti MIKO knygos failą), tuomet atmintuką ištraukti galima tik po to, kai jis bus tvarkingai atjungtas naudojantis OS Windows priemonėmis. Tam reikia spragtelėti USB įrenginio piktogramą dešiniajame užduočių juostos kampe ir pasirinkti MIKO knygos atmintuko saugaus šalinimo komandą:

MIKO knygos atmintuką ištraukus iš USB lizdo, atmintuko saugaus šalinimo komanda nesinaudojant, į atmintuką įrašyti failai gali susigadinti.

Failai sugesti gali ir dėl brokuoto atmintuko.

Sugadintus failus galima atkurti, naudojantis Papildomų funkcijų komanda Pradinių duomenų atstatymas.

SVARBU! Tuo atveju, jei MIKO knygoje kažką keitėte (pvz., kūrėte savo nuorodas ar primintukus), prieš atstatinėdami atmintuką, išsaugokite MIKO knygos vartotojo duomenų kopiją naudodamiesi Papildomų funkcijų komanda Atsarginės kopijos išsaugojimas. Po atmintuko atstatymo išsaugotą kopiją įrašykite atgal į atmintuką Papildomų funkcijų komanda Atsarginės kopijos atstatymas.

Jeigu sugedęs pagrindinis MIKO knygos duomenų failas, Atsarginės kopijos išsaugojimas ir atstatymas atstatys būtent tą sugadintą failą, todėl padėti gali tik Pradinių duomenų atstatymas be Atsarginės kopijos atstatymo, prarandant vartotojo sukurtus pakeitimus.

Papildomų funkcijų meniu paleidžiamas atitinkamos programos vykdomuoju failu, kuris yra MIKO knygos atmintuko šakniniame kataloge:

Jei atmintuko atstatyti nepavyksta, o garantinio aptarnavimo terminas dar nesibaigęs, kreipkitės į leidyklą TEV, kad atmintukas būtų atstatytas arba pakeistas nauju (žr. punktą 19 b).

16. Ką daryti, jei atvėrus MIKO knygos įrenginį, jame nesimato jokių failų, arba jų vardai neįskaitomai sugadinti?

Atmintuką galima pabandyti atstatyti Papildomų funkcijų komanda Pradinių duomenų atstatymas,

Žr. punktą 15.

17. Antivirusinė programa blokuoja kai kurių MIKO knygos failų paleidimą. Ką daryti?

Jeigu atsiranda antivirusinės programos pranešimai apie įtartinus MIKO knygos paleidimo failus, pvz.,

,

o Adobe Reader programa išveda pranešimą apie nerastą failą:

arba apie uždraustą failo skaitymą:

,

įtraukite minėtus failus (dažniausiai Pradzia.exe, *.bin ar *.pdf) į antivirusinės programos sąrašą failų, kuriais galima pasitikėti. Jeigu to padaryti nepavyksta, pabandykite pristabdyti antivirusinės programos nuolatinį atidaromų failų tikrinimo režimą.

Jei failai buvo perkelti į antivirusinės programos karantiną, juos reikia iš ten atstatyti. Kaip tą padaryti, ieškokite Jūsų naudojamos antivirusinės programos dokumentacijoje. Pvz., antivirusinės programos Dr. Web atveju darykite taip:

  1. atverkite antivirusinės programos karantino valdymo langą – spragtelėkite Dr. Web iškvietimo piktogramą dešiniajame apatiniame kompiuterio darbastalio kampe ir pasirinkite išskleidžiamojo meniu punktą Įrankiai/Karantinas:
  2. atsivėrusiame karantino valdymo lange pažymėkite reikalingą failą ir spragtelėkite mygtuką „Atstatyti“:

Jei Jūsų kompiuteryje įdiegta antivirusinė programa Dr. Web Security Space 7.0, net ir atstačius failus iš karantino, MIKO knyga neveiks. Pakeiskite antivirusinę programą kita arba tame kompiuteryje MIKO knyga nesinaudokite.

Jei failų iš karantino atstatyti nepavyko (pvz., negalite pasinaudoti kompiuteriu, kuriame failai buvo perkelti į karantiną), atmintuko failus teks atstatyti. Šiuo atveju vartotojo sukurti MIKO knygos pakeitimai dings. Pabandykite atlikti MIKO knygos Papildomų funkcijų komandą Pradinių duomenų atstatymas, (žr. 15-tą punktą). Atmintuko atstatymas gali ir nepavykti, pvz., dėl to, kad antivirusinės programos karantino aplankas yra tame pačiame atmintuke, ir atstatomi failai paprasčiausiai į atmintuką nebetelpa. Tokiu atveju karantino aplanką pašalinkite:

18. Antivirusinė programa MIKO knygą siūlo paleisti taip vadinamoje smėlio dėžėje (sandbox). Ką daryti?

Pasirinkite normalų programos paleidimo būdą:





19. Visų kitų čia neaprašytų problemų atvejais:

  1. pirmiausia patikrinkite, gal kartais išleistas MIKO knygos atnaujinimas:
  2. Spragtelėkite MIKO knygos mygtuką , po to – mygtuką Patikrinti:

    Jei atnaujinimas yra, pamatysite apie tai informuojantį pranešimą:

    Spragtelėjus mygtuką Taip, turėtų atsiverti naršyklė Internet Explorer su atnaujinimų parsisiuntimo puslapiu. Jei naršyklės langas neatsiranda, spragtelėkite atitinkamą užduočių juostos mygtuką:

    Atsivėrusiame interneto puslapyje pasirinkite Jūsų miko knygos versijai tinkančio atnaujinimo nuorodą. Jei abejojate, kokios tiksliai versijos atnaujinimo jums reikia, rinkitės pilno atnaujinimo variantą:

    Parsisiųskite atnaujinimo diegimo programą – spragtelėkite pasirinkto atnaujinimo nuorodą ir pasirinkite Run

    Apie failo siuntimo eigą informuos atitinkamas Internet Explorer slankiklis. Po parsiuntimo, atnaujinimo diegimo failas bus automatiškai paleistas. Internet Explorer gali perspėti apie vykdomojo failo paleidimą:

    Dar kartą spragtelėkite Run. Stebėkite, kaip atnaujinimas diegiamas į atmintuką. Atkreipkite dėmesį, kad diegimo programos aptikto MIKO knygos įrenginio raidė tikrai sutaptų su įkišto atmintuko įrenginio raide:

    SVARBU! Atnaujinimo diegimo metu MIKO knyga turi būti sustabdyta. Jeigu kartais užmiršote MIKO knygą užverti, atnaujinimo diegimo metu gausite pranešimą:

    Nejudindami atsiradusių pranešimų, MIKO knygą užverkite, po to grįžkite prie atnaujinimo diegimo programos langų ir spragtelėkite mygtuką Retry.

    Atsiradus diegimo pabaigos dialogo langui, spragtelėkite Baigti – atnaujinimo diegimas pavyko sėkmingai:

  3. jei atnaujinimo nėra ar jis nepadeda, o atmintuko garantinio aptarnavimo terminas dar nesibaigęs, kreipkitės į leidyklą TEV adresu pagalba@tev.lt dėl konsultacijų apie atmintuko atstatymą arba pakeitimą.
  4. Jums gali būti atsiųstos originalios sugadinytų atmintuko failų kopijos arba pateikta nuoroda į atmintuko atstatymo programą. Jei nuotoliniu būdu atmintuko atstatyti nepavyksta, atmintuką galima atsiųsti į leidyklą, kad jis būtų atnaujintas arba pakeistas nauju.

    SVARBU! Tuo atveju, jei MIKO knygoje kažką keitėte (pvz., kūrėte savo nuorodas ar primintukus), prieš siųsdami atmintuką, išsaugokite MIKO knygos vartotojo duomenų kopiją naudodamiesi Papildomų funkcijų komanda Atsarginės kopijos išsaugojimas. Po atmintuko grąžinimo ar apkeitimo išsaugotą kopiją įrašykite atgal į atmintuką Papildomų funkcijų komanda Atsarginės kopijos atstatymas. Papildomų funkcijų meniu paleidžiamas atitinkamos programos vykdomuoju failu, kuris yra MIKO knygos atmintuko šakniniame kataloge:

    Jei su leidyklos darbuotojais sutarėte, kad atmintukas gali būti atnaujintas arba apkeistas, atmintuką siųskite adresu:

    Mokslininkų g. 2a, LT-08412 Vilnius, leidykla TEV

    Prie siuntinio pridėkite užpildytą šią užsakymo formą:

    Užsakymo forma

© Leidykla TEV 2011, http://www.tev.lt